În plină pandemie de coronavirus, într-un context medical fără precedent în care se încearcă stoparea răspândirii infecției cu COVID-19 și se vorbește despre o responsabilizare comună și de sacrificii, la toate nivelurile, inclusiv economic, Profi România încearcă să scoată cât mai mult… profit, argumentând că lanțul de magazine trebuie ajutat să treacă prin criză deoarece se află într-o situație dificilă. Și asta în condițiile în care veniturile înregistrate de Profi, în această perioadă, sunt de aproape trei ori mai mari decât înainte, informează gandul.ro.
Este o situație revoltătoare, fără îndoială, și se poate discuta – fără teama de a greși – de un adevărat ”tupeu comercial maxim”. Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Profi solicită proprietarilor de spații comerciale ”facilități” pentru a reuși să treacă peste această perioadă dificilă cauzată de ”situația economică” afectată de COVID-19.
Bizara notificare Profi a fost trimisă chiar astăzi proprietarilor de spații comerciale în care își desfășoara activitatea magazinele Profi, fiind semnată de administratorul Gaetan Pacton. Iar proprietarii sunt anunțați că li se solicită o serie de „măsuri excepționale”, printre care și reducerea cu 50% a chiriei lunare pentru o perioadă de trei luni.
Dar Profi nu spune nimic, de pildă, de o plafonare a prețurilor pentru pensionari sau pentru persoane vulnerabile, eventual despre o reducere cu 50% a produselor de bază în această perioadă extrem de dificilă cauzată de COVID-19, notează capital.ro.
Reprezentanții Profi ”trag spuza pe turta lor”, cum se mai spune, și – scriind că este criză și că trebuie luate măsuri – doresc să-și reducă cheltuielile cât mai mult posibil, pentru a nu fi afectat… ”viitorul societății”.
”Având în vedere următoarele:
Prin care vă aducem la cunoștință următoarele măsuri excepționale:
Vă informăm că aceste măsuri vin în contextul actual, de răspândire a virusului COVID-19, care reprezintă o urgență severă și, de asemenea, un șoc major pentru activitatea magazinului Profi din spațiul aflat în proprietatea dumneavoastră. În acest sens, contând pe profesionalismul și înțelegerea dumneavoastră, vă asigurăm de cele mai bune intenții și sperăm că ne înțelegeți deplin poziția actuală și speranța în continuarea unei bune colaborări viitoare. Așteptăm cu interes răspunsul dumneavoastră în sensul perfectării unui act additional care să reglementeze măsurile excepționale prezentate mai sus”, scriu reprezentanții Profi în respectiva notificare.